10 Nemme Trin til Mere Vitalitet

Opdateret: feb. 19



Vi ved jo alle sammen godt at vi skal leve sundt, hvis vi gerne vil have en god livskvalitet, have det godt i vores hverdag og ældes med styrke.


Men det kan måske virke meget overvældende for dig? Måske ved du ikke helt hvordan du skal komme i gang og hvor du skal starte?


Jeg er absolut ikke til nogle som helst former for slankekure, da jeg mener at vægttab skal komme igennem naturlig kost og træning. En slankekur kan måske hjælpe med at smide et par kilo, men det er hverken særlig naturligt for din fysiske krop eller sin sjæl. Ej heller er det holdbart.


Det du i stedet hellere skal fokusere på er at skabe en sund, naturlig og varieret kost og gode sunde stærke vaner. Når det er på plads vil du opleve balance og vitalitet i kroppen og generelt i livet.


Du vil bla. forbedre:

  • dit immunforsvar

  • din sexlyst

  • dit humør

  • dit energiniveau

  • dit selvværd

  • din generelle velvære



Numerologisk Navneændring

Når du har haft en numerologisk session har du til din session fået at vide hvis du har haft vibrationer for afhængigheder. Disse skal slippes og det sker automatisk igennem de første 3-5 år, men der er også en del arbejde du selv skal gøre.



Jeg har samlet 10 nemme trin til dig der gerne vil i gang. Tag dem alle på én gang eller del dem op. Tag dem i dit eget tempo.


  1. Spis plantebaseret

  2. Vælg økologi

  3. Vælg kvalitet frem for kvantitet

  4. Erstat brød og pasta med ris og quinoa

  5. Erstat hvid sukker med økologisk rørsukker eller honning og spar på brugen af det

  6. Brug gode olier, avokadoolie eller kokosolie til stegning og olivenolie til dressinger

  7. Drik vand og pift det evt op med citron, agurk, æbler eller mynteblade. IKKE sodavand og andre sukker- og sødemiddelholdige drikke

  8. Tøm slikskabet og fyld det i stedet med Super Foods som nødder, kerner og tørrede frugter (uden sukker, salt og honning)

  9. Lad dine snacks udgøre grøntsager, frugt og ting fra dit sunde slikskab, I stedet for sådan noget som matadormix eller wienerbrød

  10. Spis grøntsager af forskellige farver


Derudover kan jeg ikke lade være med at nævne to ting mere, som er super vigtige. En Kundalini Yoga øvelse og det at have vaner.


Addiction Meditation

Addiction Meditation er en Kundalini Yoga meditations øvelse som går ind og arbejder med alle slags afhængigheder. Lav meditationen hver dag på samme tidspunkt og gerne i Amrit Vela (2,5 time før solopgang), da der i dette tidsrum er en særlig potent energi.

For at ændre en vane skal meditationen gentages hver dag i 40 dage. Jeg har fundet en video, som guider og forklarer dig øvelsen og teorien meget bedre end jeg kan lige her!


Vaner

En vane er defineret på den måde at det er noget vi gør automatisk for at kroppen og hjernen kan spare på energien og have den til gode til noget andet. Prøv at tænke over hvornår du gør noget fordi det er en vane og sådan har du gjort i 25 år. Kaffen om morgen? Er det noget du har behov for eller er det noget du bare gør. Drikker du kaffe fordi det smager godt eller fordi du er og træt og har brug for et boost? Sidstnævnte svarer til at du kaster redningsudstyr ud til en der er faldet i havet. Hvorfor ikke hjælpe vedkommende ind på land? Hvorfor ikke gå tidligere i seng og gøre de ting der skal til for en god søvn?

Eller det kagen foran tv'et om aftenen? Her kan du gå et lag dybere og kigge på hvilke følelser der skal overdøves? Prøv at meditere på det og lad følelserne være der. Giv dem lov til at være der, giv dem plads. Det er den eneste måde du kan heale dem på. Du kan ikke heale på disse følelser ved bare at over-rule dem og tvinge dig selv ovenpå. Så vil de alligevel ligge og ulme i dit system.



Rigtig god fornøjelse med at få skabt dig en sundere hverdag med en masse vitalitet.





  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon

© 2019 Design af Marinella Dionne

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon